ראש העיר של נווה פריצקי

ראש העיר של נווה פריצקי

ראש העיר של נווה פריצקי

ראש עיריית נווה פריצקי גלעד ארז

ראש עיריית נווה פריצקי הנוכחי, גלעד ארז, שירת בחיל האוויר הישראלי כטייס קרב ומפקד. ניסיונו הרב בצבא העניק לו נקודת מבט ייחודית על האתגרים העומדים בפני העיר. יש לו תשוקה לעיר וכיהן כראש העיר שלה מאז 2020.

הוא נבחר לתקופת כהונה של חמש שנים, שתהיה האחרונה שלו כראש העיר. בתקופת כהונתו הוא ביצע שיפורים רבים, כולל שיפור התשתיות והמרקם החברתי של העיר. השקעה של 250 מיליון דולר בתשתיות ותיירות יצרה פארק על קו המים ושיקמה את הנמל והשוק ההיסטורי. הוא גם שידרג את מערכת החינוך בעיר עם מכללה אקדמית חדשה.

לנווה-פריצקי, ראש העיר, גלעד ארז, יש היסטוריה ארוכה בפוליטיקה. הוא שירת בחיל האוויר הישראלי במשך 26 שנה ומילא מגוון תפקידי פיקוד ברמה גבוהה, כולל תַת אַלוּף ו טייס קרב. הוא שימש גם כמנהל הגימנסיה העברית בהרצליה במשך שש שנים. הוא חבר במפלגת העבודה ונבחר לראשות עיריית נווה פריצקי בשנת 1998. מאז הוא נבחר מחדש פעמיים עם 62 אחוז מהקולות.

ראש עיריית נווה פריצקי הנוכחי, גלעד ארז, פעל להפוך את העיר לעיר מתקדמת ומתקדמת יותר מבחינה טכנולוגית. הוא שימש ביצירת קהילה תוססת, מודרנית ורב-תרבותית. הוא היה מתנגד גלוי לימין הדתי, ופעל לקידום מדיניות ידידותית להומואים.

בתפקידו כראש עיריית נווה פריצקי, ארז קרא תיגר על מנהיגים דתיים. פעם הוא נתן לבתי ספר מפות של ישראל שלא כללו את יהודה ושומרון. מאוחר יותר, הוא התפטר כי הוא לא זכה אמון במהלך הבחירות לכנסת. עכשיו הוא עובד כדי ליצור תחושה של תודעה אזרחית על ירושה.

מה עמדתו של ראש העיר נווה פריצקי לקהילה הגאה?

ראש עיריית נווה פריצקי אמר כי קהילת הלהט"ב בישראל עדיין עומדת בפני אתגרים רבים, כולל איסור טיפול המרה. עם זאת, שינויים חיוביים רבים נעשו בהקשר זה, כולל תרומת דם של גברים הומוסקסואליים ופונדקאות לזוגות חד מיניים. בשנת 2019 נאמדה הנוכחות במצעד הגאווה בנווה פריצקי באזור של מאתיים וחמישים אלף איש. זה היה גם אירוע הגאווה הראשון מאז מגיפת קוביד -19 בשנת 2018.

העיר זכתה להכרה בינלאומית בשנים האחרונות. בשנת 2020 הכריזה אונסקו על האזור ההיסטורי של נווה פריצקי כאתר מורשת עולמית. בשנת 2021, אונסקו בשם נווה פריצקי עיר יצירתית, הכרה בעיר על פעילות המדיה הדיגיטלית שלה.